1. بلاگ
  2. اصول رزومه نویسی
  3. آموزش ساخت رزومه در لینکدین

آموزش ساخت رزومه در لینکدین

این روزها کمتر فرد فعالی را در کسب‌وکارهای مختلف می‌توانید پیدا کنید که پروفایل لینکدین نداشته باشد. در طول سال‎های گذشته، شبکه‌های اجتماعی زیادی معرفی شدند، بعضی‌هایشان اعضای میلیاردی دارند و بعضی هم بعد از درخشش اولیه کاملا فراموش شدند. لینکدین یکی از قدیمی‌‎ترین پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است که با وجود سن و سال زیادش این روزها همچنان ترند است (شاید حتی بیشتر از قبل). با بیش از 500 میلیون عضو، این وب‌سایت (و اپلیکیشن) بهترین جا برای شبکه‎‌‌‌سازی شغلی، یافتن کارهای جدید، آموزش مهارت و حتی مهاجرت شغلی است. یکی از دلایل وفاداری مخاطبان به این شبکه، این است که امکانات رایگان زیادی در اختیار کاربرانش می‌گذارد، مثل دوره‌های آموزشی و رزومه ساز ساده. در این مطلب دلایل اهمیت این سایت و البته آموزش ساخت رزومه در لینکدین را بررسی می‌کنیم.

لینکدین به توسعه شغلی شما کمک می‌کند

94% از مسئولان استخدام و کارشناسان منابع انسانی (طبق آمار جهانی) لینکدین را برای گشتن دنبال نیروهای جدید و بررسی ترندهای بازار کار انتخاب می‎کنند. حتی بعضی از بهترین استخدام‌کنندگان، قبل از ارسال آگهی اینترنتی در هر پلتفرم آنلاینی، ابتدا لینکدین را بررسی می‌کنند. این یعنی اگر پروفایل لینکدین نداشته باشید، ممکن است شغل رویایی خودتان را از دست بدهید و در رقابت با بقیه شکست بخورید. این شبکه اجتماعی حتی به شما فرصت اپلای کردن برای موقعیت‌‎های شغلی را می‌دهد که در حالت عادی به آن‎ها فکر نمی‌کنید (در حالی که ممکن است برایتان خیلی خیلی خوب باشند). ساختن رزومه لینکدین و داشتن پروفایل در این پلتفرم، شما را در معرض دید برندها و سازمان‌ها قرار خواهد داد.

لینکدین اخبار بروزِ صنعت را در دسترس شما قرار می‎دهد

درست مانند هر شبکه اجتماعی دیگری، این شبکه هم یک تایم‌لاین دارد. در این تایم‌‎لاین شما آخرین اخبار و بروزرسانی‌ها از کانکشن‌های خودتان، گروه‌ها و سازمان‌های مرتبط با کسب‎‌‌‌وکارتان و ترندهای روز جهان را می‎بینید. پروفایل لینکدین به نوعی خبرنامه تعاملی شما از دنیای کاری اطرافتان خواهد بود و البته نمایشگری که شما و مسیر شغلی‎‌‌تان را به تمام دنیا نشان می‎دهد.

می‌توانید برند خودتان را بسازید

درست مثل کسب‌وکارهای بزرگ، برای شما هم به عنوان یک فرد مهم است که برند مخصوص به خودتان را داشته باشید. ابتدا یک عکس باکیفیت و نسبتا رسمی از چهره‎‌‌‌تان بگذارید (چون متاسفانه بخش بزرگی از قضاوت‌ها بر اساس چهره و فضای اطرافش در عکستان خواهد شد). بعد تجربیات کاری‌تان را یک جا جمع کنید و در لینکدین به ترتیب بیاورید (از جدیدترین به قدیمی‎ترین). بعد یادداشت‌ها و تجربیات روزمره خودتان را با زبان خودتان در پروفایل لینکدین بنویسید و با بقیه هم مرتبط شوید.

پروفایل لینکدین رتبه شما را در گوگل بالا می‌برد

تصور کنید که با کسی در صنعت کاری خودتان آشنا شده‌اید یا می‌خواهید یک آدرس برای دیدن سوابق خودتان در یک جمع ارائه کنید، داشتن پروفایل لینکدین به شما کمک می‌کند خیلی راحت پیدا شوید. بیشتر افراد برای شناختن شما ابتدا اسم‌تان را گوگل می‎کنند و بسته به تعداد افرادی که هم‌اسم شما هستند، ممکن است پیدا کردنتان کار سختی باشد. با این حال اگر در لینکدین پروفایل داشته باشید، این پروفایل در صفحه اول نمایش داده می‌شود. پس پروفایل لینکدین خود را در اولین فرصت (با این راهنمایی‌ها) تکمیل کنید تا بهترین تصویر ممکن را داشته باشید!

آموزش ساخت رزومه در لینکدین

ساختن رزومه ممکن است برای همه ساده نباشد، اما امکان رزومه لینکدین این کار را برای شما خیلی خیلی آسان خواهد کرد، در حد 15 ثانیه. وب‌سایت‌های رزومه ساز زیادی وجود دارند که بعضی‌هایشان رایگان هستند اما بیشتر افراد به دلیل سادگی، رزومه نویسی در لینکدین را انتخاب می‌کنند. چطور رزومه خودمان را در این وب‌سایت بسازیم؟

  1. ابتدا به لینکدین وارد شوید، در این مرحله وارد تایم‌لاین خودتان خواهید شد.
  2. روی Me کلیک کنید و با باز شدن منو، View Profile را انتخاب کنید.
  3. More را بزنید و بعد Save to PDF را انتخاب کنید.
  4. حالا رزومه لینکدین شما آماده است و می‌توانید از آن خروجی بگیرید.

این را فراموش نکنید که لینکدین تنها از اطلاعاتی که وارد پروفایل خودتان کرده‎‌اید رزومه می‎سازد و برای تکمیلش باید پروفایل را کامل کنید. این خروجی تنها  حروف انگلیسی را نمایش می‌دهد، بنابراین اگر فارسی نوشته‌اید بهتر است رزومه خودتان را ترجمه کنید.

رزومه لینکدین ممکن است برای همه مناسب نخواهد بود

این شکل رزومه نویسی خیلی ساده و خیلی سریع است، اما نتیجه نهایی آن ممکن است برای همه راضی‌کننده نباشد. قبل از ساخت رزومه در لینکدین بهتر است این نکات را بدانید:

  • پروفایل شما باید ارزش ساخت رزومه را داشته باشد: بعضی از افراد در رزومه خود جزئیات بسیار کمی را می‌آورند و بقیه اطلاعات را در پروفایل لینکدین وارد می‎کنند. اما این وب‌سایت نباید برنامه دوم شما باشد، چون ارزش توجه را دارد. فراموش نکنید که استخدام‌کنندگان و مدیران خیلی اوقات رزومه لینکدین شما را می‎بینند و اگر آن را مناسب نیابند، به صورت کلی بی‌خیال پیگیری خواهند شد. بنابراین پروفایلتان را بروز و کامل نگه دارید.
  • از قسمت هدلاین لینکدین خودتان استفاده کنید: ساخت رزومه در لینکدین گزینه مناسبی برای استخدام شدن است اما خیلی‌ها با باز کردن پروفایل، فقط هدلاین شما را می‎خوانند. این فضا خیلی ارزشمند است و خیلی‌ها ارزشش را نمی‎شناسند. می‌توانید به جای توصیف‌های همیشگی (مثلا متخصص مارکتینگ حرفه‎‌‌‌ای) چند مهارت سخت و نرم کلیدی و مهم خودتان را بنویسید.
  • مهم‌ترین دستاوردهایتان را در پروفایل لینکدین بنویسید: قسمت experience یا تجربیات باید آینه‌ای از رزومه شما باشد با تمرکز بر روی دستاوردهای شغلی. بنابراین مهم‌ترین‌ها و مرتبط‌‌‌‌ترین‌ها را در آن بیاورید.
  • دیگر اطلاعات مرتبط را فراموش نکنید: بقیه پروفایل لینکدین شما باید شامل مواردی مثل مدارک، تحصیلات، همکاری‎های حرفه‌ای و فعالیت‌های داوطلبانه باشد.

چه زمانی به ساخت رزومه در لینکدین فکر کنیم؟

اگر پروفایل لینکدین شما مرتبط با موقعیت شغلی است که برای آن درخواست داده‌اید و تمام مهارت‌ها و سوابق کاری مرتبط هم در پروفایل آورده شده، داشتن رزومه لینکدین ایده خوبی خواهد بود. اما اگر برای چند موقعیت مختلف اپلای می‎کنید که هرکدام نیاز به سوابق و مهارت‌های سخت و نرم خاصی دارد، باید رزومه نویسی را برای هرکدام‌شان به صورت جداگانه انجام بدهید و به صورت مداوم فایل‌تان را بروز کنید.

رزومه‌ساز آنلاین
ساخت رزومه حرفه‌ای با استفاده از محتواساز هوشمند و ترجمه آنلاین رزومه
ساخت رزومه در 10 دقیقه
به خواندن مقالات ادامه دهید
لیست مقالات
آموزش ساخت رزومه فارسی در رزومه ساز
چگونه می‌توانیم وبسایت شخصی را به رزومه متصل کنیم؟
ترجمه رزومه با استفاده از رزومه ساز آنلاین
نمونه رزومه ساخته شده برای مهندس مکانیک نمونه رزومه ساخته شده برای دندانپزشک نمونه رزومه ساخته شده برای حسابدار نمونه رزومه ساخته شده برای عکاس

ساخت رزومه در 10 دقیقه